Generelle vilkår
MARSHALLFRIDGE.NO
RLVNT Distribution AB
Bolshedens Industriväg 35
427 50 Billdal, Sverige
E-mail: support@marshallfridgenordic.com
Organisationsnummer: 914 055 482
- BESTILLINGER PÅ HJEMMESIDEN
- Når du har fullført bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveranseadresse. Hvis det er noe feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post til support@marshallfridgenordic.com
2. LEVERING
- Vår normale leveringstid er 1–3 dager. MERK: Bestillinger som gjøres i helger, sendes tidligst den påfølgende mandag.
- Dersom det oppstår forsinkelser i leveransen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e-postadresse: support@marshallfridgenordic.com
3. PRISER
- Alle priser i butikken oppgis i NOK, og alle priser er inklusive 25 % moms.
- Med forbehold om prisendringer som følge av prisendring hos leverandøren, feiltrykk i prislisten samt feilaktighet i priser basert på feilaktig informasjon, forbeholder vi oss retten til å justere prisen.
4. ANGRERETT
- Du har 30 dager åpent kjøp. Dette gjelder fra du mottar varen som du har bestilt.
- For en eventuell retur, kan du kontakte oss på support@marshallfridgenordic.com.
- Du står selv for returkostnaden.
5. REKLAMASJON OG KLAGE
- Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Dersom produktet likevel er skadet eller er feilsendt, forplikter vi oss til å ordne feilen kostnadsfritt, i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.
- Du må alltid kontakte oss for å få godkjenning før du returnerer en defekt vare.
- Klagen skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.
- Som forbruker har du 12 måneders garanti. Dette betyr at du kan få produktet ditt reparert, erstattet med et nytt produkt eller få pengene tilbake, avhengig av situasjonen. Vær oppmerksom på at produkter som skades pga. feilaktig bruk eller misbruk ikke omfattes av garantien. Vennligst reklamer med en gang du har oppdaget problemet.
- Eventuelle feil og defekter skal alltid reklameres til support@marshallfridgenordic.com. Du må oppgi navn, e-postadresse, ordrenummer, serienummer på produktet og en beskrivelse av feilen.
- Du er ansvarlig for levering av produktet tilbake til oss. Husk at produktet alltid må returneres i riktig emballasje. Sørg for å spare på kvitteringen fra fraktselskapet som dokumentasjon for at varer er sendt. Vær oppmerksom på at vi ikke tar i mot pakker som er sendt til utleveringssted.
- Vi står for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
- Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. For reklamasjoner, følger vi retningslinjene fra Sveriges Allmänna Reklamationsnämnd, se arn.se.
6. ANSVARSBANSVARSBEGRENSNING
- Vi tar ikke noe ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
- Vi aksepterer ikke noe ansvar for forsendelse/feil som følge av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, regjeringsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandør.
- Videre tar vi ikke noe ansvar for eventuelle forandringer på produkter/produktegenskaper som endres av respektive leverandør og andre faktorer utenfor vår kontroll.
7. PRODUKTINFORMASJON
- Med forbehold om eventuelle trykkfeil på dette nettstedet samt sluttsalg av produkter.
- Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme en viss fargeforskjell avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å vise produktene så riktig som mulig.
8. INFORMASJONSKAPSLER
- I henhold til loven om elektronisk informasjon, skal besøkende på nettsteder få informasjon om at informasjonskapsler brukes, av hensyn til integritet og personvern. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å følge en brukers surfeaktivitet. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om, for å få lagre dine opplysninger og gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å angi automatisk nekt av informasjonskapsler i nettleseren. For mer informasjon, kan du se på hjemmesiden til Sveriges Post- og telestyrelse.
Slette eller forhindre informasjonskapsler
Du kan alltid forhindre at nye informasjonskapsler installeres i nettleseren din. Nedenfor kan du lese hvordan du går frem for å slette eksisterende informasjonskapsler, eller forhindre at nye informasjonskapsler installeres. Dette varierer avhengig av hvilken nettleser du bruker.
Internet Explorer
For å hindre at nye informasjonskapsler installeres og for å slette eksisterende informasjonskapsler:
http://windows.microsoft.com/en-GB/internet-explorer/delete-manage-cookies
Firefox
For å hindre at nye informasjonskapsler installeres:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-…
För att radera befintliga cookies:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites…
Google Chrome
For å slette eksisterende informasjonskapsler:
https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
Safari
For å hindre at nye informasjonskapsler installeres og for å slette eksisterende informasjonskapsler:
http://help.apple.com/safari/mac/8.0/#/sfri11471
9. PERSONOPPLYSNINGER
- Ved å handle på marshallfridge.se, aksepterer du vår personvernerklæring og vår behandling av dine personopplysninger. Vi verner om din personlige integritet, og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle din bestilling. Vi selger ikke og gir ikke dine opplysninger videre til tredjepart uten juridisk grunn.
- Marshall Fridge Sverige er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne administrere din bestilling samt i de tilfellene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
- Informasjonen nedenfor er en oppsummering av hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i henhold til personvernforordningen (GDPR).
• 9.1 Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
• 9.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne administrere din bestilling samt svare på spørsmål knyttet til din ordre (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
• Opplysningene dine lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle dine opplysninger, for eksempel for å fullføre en avtale mellom oss eller for å oppfylle en juridisk forpliktelse i henhold til for eksempel regnskapsloven.
• 9.3 Juridisk grunnlag
I forbindelse med et kjøp, behandles personopplysningene dine for å fullføre avtalen med deg. Markedsføring, kampanjer og liknende utsendelser skjer etter samtykke fra deg.
• 9.4 Hvilke opplysninger deles og med hvilken hensikt?
9.4.1 Betalingsleverandør
• Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
• Vi deler informasjon med vår betalingsleverandør ved gjennomføring av kjøp. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partnerne mot svindel.
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmetoder, vil vi kanskje dele dine personopplysninger med Klarna i kassen, i form av kontaktinformasjon og ordreinformasjon for at Klarna skal kunne avgjøre om du kan velge betalingsmetodene, og for å tilpasse dem for deg. Personopplysningene som deles, behandles i henhold til Klarnas egne personverninformasjon. Vi benytter disse betalingsleverandørene (betalingstjenester): Klarna.
• 9.4.2 Fraktselskap
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med For å kunne levere dine bestillinger og fullføre vår avtale, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Vi deler fornavn, etternavn og adresseinformasjon med fraktselskapet for levering. Vi kan også dele e-postadresse og/eller mobilnummer med fraktselskapet for kommunikasjon.
Vi samarbeider med disse fraktselskapene: Postnord.
• 9.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, vil vi dele fornavn, etternavn og e-postadresse med vår leverandør av nyhetsbrev. Dette er for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Mailchimp for utsending av nyhetsbrev.
- 9.5 Retten til tilgang
Du har rett til å få utdrag i all informasjon vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i skrivebeskyttet format.
• 9.6 Rett til endring
Du har rett til å be oss om å oppdatere feilaktig informasjon eller tilføye informasjon som mangler.
• 9.7 Retten til å slette
Du kan når som helst be om at informasjonen om deg slettes. Det finnes noen unntak til retten til sletting, som for eksempel om informasjonen må beholdes for at vi må oppfylle en juridisk forpliktelse (for eksempel i henhold til regnskapsloven).
• 9.8 Ansvarlig for personvern
Marshall Fridge Sverige er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
• 9.9 Slik beskytter vi dine personopplysninger
Vi benytter oss av industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon, som for eksempel personopplysninger og passord, på en sikker måte.
10. ENDRINGER I DE GENERELLE VILKÅRENE
- Vi forbeholder oss rett til å når som helst foreta endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil publiseres på nettstedet. De endrede vilkårene anses som aksepterte i henhold til ordrer eller besøk på nettstedet.
11. TVISTEMÅL OG LOVVALG
- Dersom et tvistemål ikke kan løses etter avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Sveriges Allmänna Reklamationsnämnd, se arn.se. For personer med opphold i et annet EU-land enn Sverige, kan det leveres klage på nett via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvistemål, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Ved et eventuelt tvistemål, følger vi avgjørelser fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
- Tvistemål angående tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i henhold til svenske lover og forskrifter.